torsdag, april 16, 2009

Jag begår våld på mig själv



Jag har ju genom åren skrivit en hel del om den där gratistidningen Nöjesguiden. Ofta har jag klagat på Nöjesguidens människosyn och på tidningens ickebefintliga gräns mellan redaktionellt material och köpta annonser.

Läs och minns de här bloggningarna: [1], [2], [3] och [4].

Nu verkar allting ha kokats ner i en debatt om nuvarande chefredaktörens agerande i en nätdiskussion om en tv-serie. Mer om det kan man läsa här, hos Stefan Stenudd, och här, hos Sofia Mirjamsdotter.

Om det har jag inget mer att säga, men visst stärks man i sin övertygelse om Nöjesguiden som en djupt oseriös publikation när man läser att Nöjesguidens vd har ringt upp Mirjamsdotter och bett henne ta bort skvallriga kommentarer om chefredaktören?

Inga kommentarer: