fredag, maj 07, 2010

Jag twittrar om politik



Med anledning av valet i Storbritannien gjorde jag under natten och morgonen det jag tycker bäst om: skrev om politik.

Jag gjorde det på Twitter, och jag är överväldigad över de fina reaktioner jag fått från mina läsare. Här följer några av de kommentarer jag fick av twittrare.


”Häng på Daniel Swedin vetja, kunnig och engagerad in the thick of stuff i London”.
- Kinga Sandén, journalist på Sydsvenskan. Vinnare av Stora Journalistpriset 2009.

”Jobbigt för Rapport att Daniel Swedin lyckades sortera OCH rapportera bättre i informationen om UK-valet än vad någon i huset gjorde”.
- Kristofer Andersson, webbredaktör på UR Samtiden.

”Tackar Daniel Swedin för nattens suveräna valrapportering. Twittrande när det är som bäst”.
- Andreas Johansson Heinö, statsvetare vid Göteborgs Universitet.

”Alla bör följa Daniel Swedin idag för UK-election-nyheter och analyser”.
- Isobel Hadley Kamptz, ledarskribent på Expressen (retweetades av Sofia Mirjamsdotter, journalist och en av landets mest profilerade experter på sociala medier, och Maria Sjöberg, social medieredaktör på Sveriges Radios avdelning Digitala Medier).

”Verkligen. Toppklass”.
- Niklas Orrenius, politisk reporter på Sydsvenskan. Vinnare av Olle Stenholms minnepris för etik och debatt 2010.

”Den som inte följer Daniel Swedin borde börja göra det idag. Bra rapportering från UK-election”.
- Anders Eriksson, generalsekreterare på Värnpliktsrådet.

”Utsökta kommentarer om valet i Storbritannien”.
- Fredrik Westerlund, it-konsult och debattör.

”Daniel Swedin: lysande UK-valbevakning”.
- Hans G. Andersson, CPO för Program på SVTinteraktiv.

Det är sådant här jag kan bäst och skulle gärna fortsätta göra det. Har du makt över rekryteringar på ett medieföretag och vill att jag ska jobba för dig under, exempelvis, det svenska valet? Hör av dig.

Inga kommentarer: