fredag, december 31, 2010

I stället för nyårskrönika



I stället för att bara prata om det bästa andra gjort under året tycker jag vi ska prata om mig nu. Det blir ingen nyårskrönika . I stället bjuder jag på tre texter från i år som jag är förtjust i och som jag tror att ni kan ha missat då de inte publicerats någon annanstans än i denna bloggskugga.

Alla är olika utom jag
Under gårdagen följde jag med intresse twitterrapporteringen från de olika demonstrationer som hölls till stöd för Ship to Gazas verksamhet.

Form eller innehåll?
Det viktigaste med Wikileaks-avslöjandet, skulle ni säga att det är avslöjandet i sig eller det medium som levererade avslöjandet?

Engdahls Newsmill-text om Röhm
Med anledning av Pär Ströms Newsmill-text om manliga feminister ber jag att få påminna om den här texten från sommaren 1934. Den är skriven av den fascistiske politikern Per Engdahl med anledning av mordet på nazisten - och bögen! - Ernst Röhm.

Tack för det här året.

"

Inga kommentarer: