lördag, mars 03, 2012

Kunden har alltid rätt



UPPDATERAT. Jag har nu fått hjälp av Tre och saken ska vara ordnad.

I fyra månader har jag bråkat med teleoperatören Tre om att få byta abonnemang. Det går så där. I går skickade jag följande mail till deras Kundombudsman och till deras kundtjänst. Än har jag inte fått något svar. Är inte jätteöverraskad...


"Hej,

Den 12:e november i fjol bad jag mailledes Tres kundtjänst att hjälpa mig byta abonnemangsform, från 3Pott499 till 3Pott49. Abonnemangsbytet bekräftades den 1 december 2011 av en NN på Kundservice & Lojalitet. Jag fick också detta bekräftat i två SMS som skickades samma datum (se bifogad bild).

I slutet av januari fick jag en faktura (OCR-nummer 508479672026) som var alldeles för dyr för att överensstämma med prisbilden på den abonnemangsform jag bytt till. Jag surfade då på på Mitt 3 på Tres hemsida och såg att jag fortfarande hade abonnemangsformen 3Pott499.

Då kontaktade jag Tres kundtjänst dels via mail och även via deras Twitter-konto för att se vad som hänt. Kundtjänsten på Twitter svarade då att abonnemangsbytet inte gått igenom, att de skulle kreditera fakturan så att jag endaste betalade för 3Mini, försäkring och de betal-sms som skickats. Detta skulle kosta mig 237 kronor. Man skrev också att man skulle justera nästa faktura när den kom.

Samtliga tweets rörande ämnet:

Jag betalade enligt överenskommet på Twitter, men när februarifakturan (OCR-nummer 508616440428) kom var den också lika dyr och jag loggade återigen in på Mitt 3 för att se att jag fortfarande hade abonnemangsformen 3Pott 499.

Jag kontaktade då Tres kundtjänst via mail och en NN skrev att hon från min "kundbild" inte kunde utläsa att abonnemangsformen ändrats, men att hon bara kunde hjälpa mig om jag först betalade januarifakturan (vilket jag alltså gjort) eftersom mitt konto var spärrat. NN skrev också att hon inte kunde se att jag tackat ja till abonnemangsbyte i november - detta trots det bekräftande sms:en Tre skickat i december.

Jag kontaktade då Tres kundtjänst via telefon. En NN var förstående och rev den dyra januarifakturan så att mitt konto låstes upp. Däremot hände ingenting med den dyra februarifakturan och när jag nu loggar in på Mitt 3 så står det att jag fortfarande har abonnemanget 3Pott 499.

I fyra månader har jag bett Tre om hjälp med att byta abonnemangsform Jag har fått det bekräftat via mail, via Twitter och via telefon. Men ingenting har ännu hänt. Hjälp mig!"

2 kommentarer:

Emilie sa...

Hej Daniel,

som jag kan se så har min kollega hjälpt dig i helgen med detta.

Ibland blir det fel och det är mycket olyckligt att det hände dig. Så fort du skrev till oss om detta så ordnade vi det så att det blev rätt.

Jag önskar dig en fin dag och i framtiden är du alltid välkommen att kontakta oss på Twitter, 3 Sverige eller på Facebook, 3 Sverige.

Vänliga hälsningar

Emilie Loman
www.facebook.com/3Sverige

feminix sa...

Varför stryker du över det du skriver?